Om & af Børn

Gustav var lige blevet opmærksom på, at hans skoldkopper "sprang" eller at der gik hul på dem. Ved frokostbordet sagde han: "Mor, jeg skal altså ikke have noget at drikke mens jeg har skoldkopper!". Da jeg spurgte hvorfor, svarede han: "Jo, for så fiser al vandet jo bare ud af hullerne!" mens han pegede på de skoldkopper han havde på maven ...

lørdag den 29. marts 2008

Lige en af Gustavs gode ...

Gustav er syg igen. Halsbetændelse, men nu får han penicillin og så skulle det jo være rimelig hurtigt overstået.

Hele påsken har vi været ude og lege hver dag. Gustav er et "ude-barn" og elsker simpelthen at være ude, hoppe i vandpytter, cykle, klatre i jordbunker, lege på legepladsen og plaske i mudderpytter.

Igår havde vi været en tur nede og handle, og på vej hjem havde vi følgende samtale da vi kørte (Gustav sad i klapvognen) forbi en stor vandpyt:

Gustav: "Årh det er en vandpyt, vil du gerne derhen?"
Mor: "Det er fordi du har leget i alle de vandpytter i påsken du er blevet syg, så dem springer vi lige over et stykke tid!"
Gustav: "JA, vi springer på dem ...!"

Det er fantastisk som han snakker ... og som hans lille verden hver dag udvides med nye begreber. Men den med at springe noget over - den har han dog ikke fanget endnu!

Men det er så fantastisk at høre de sjove bemærkninger eller kommentarer han nogle gange kommer med - jeg ville ønske at jeg til evig tid kunne have en tændt båndoptager tæt på ham :D

2 kommentarer:

MH72 sagde ...

Springe over - springe i... hvad er forskellen?!!!!

Tilte sagde ...

... springe over vil vist sige at man hopper over vandpytten eller undlader at gøre en ting ... at springe i vil vist sige at man lander i vandpytten ... men at springe PÅ noget har da en anden betydning ... i hvert fald i min verden!