Om & af Børn

Gustav var lige blevet opmærksom på, at hans skoldkopper "sprang" eller at der gik hul på dem. Ved frokostbordet sagde han: "Mor, jeg skal altså ikke have noget at drikke mens jeg har skoldkopper!". Da jeg spurgte hvorfor, svarede han: "Jo, for så fiser al vandet jo bare ud af hullerne!" mens han pegede på de skoldkopper han havde på maven ...

torsdag den 21. maj 2009

Find lige kammertonen!


En dag Gustav sad ved spisebordet og tegnede, hoppede vores hunkat op, og kom i det samme til at skubbe til en af hans tegninger så den røg på gulvet.

Gustav blev godt gnaven og skælde den stakkels kat alvorligt ud.
Jeg afbrød ham og sagde: "Hey, hey, find lige kammertonen!"

Det tog Gustav meget bogstaveligt, og han hoppede ned af stolen og kiggede forvirret rundt. Han så ærlig talt ud som om han tænkte: "Hvad skal jeg finde? Hvor? Hvad er det for noget?"

Denne historie skal helt klart scrappes ... dog har jeg efterfølgende måttet tage billedet af ham, hvor han sidder og kigger i sin kikkert ... ydermere er billederne ikke fremkaldt endnu. Så jeg må vente med tålmodighed ... øv bøv

2 kommentarer:

Thanni sagde ...

Der var lige én til konfirmationssangen engang *GG*...og så er det jo lige nøjagtig sådan nogen historier der skal scrappes - så du må ha' billederne fremkaldt ;D

Heidi sagde ...

ha ha ha er det ikke bare skønt alle de smil de skønne børn kan give os ;o) men ja det skal da helt sikkert scrappes - ofte glemmer man jo sådan ting igen

Rigtig god fredag til jer ;o)