Om & af Børn

Gustav var lige blevet opmærksom på, at hans skoldkopper "sprang" eller at der gik hul på dem. Ved frokostbordet sagde han: "Mor, jeg skal altså ikke have noget at drikke mens jeg har skoldkopper!". Da jeg spurgte hvorfor, svarede han: "Jo, for så fiser al vandet jo bare ud af hullerne!" mens han pegede på de skoldkopper han havde på maven ...

mandag den 18. maj 2009

Hvad kan man gøre ...

... med to hænder, en lille haveskovl, en køkkensaks og en opvaskebalje?

Man kan gøre en lille dreng glad ;o)

Gustav har været hjemme idag (ondt i pjækketarmen ... eller nåh nej, han kaldte det da for ondt i maven!) og da han i lang tid gerne har villet plante noget og være gartner i haven, besluttede jeg mig for at vi skulle ordne et af vores bede så han kunne så lidt ærter, solsikker, gulerødder og radiser.

Så afsted til Jem & Fix og købe jord (wow at min cykel kunne holde til to 50 ltr sække ... jaja - hvor der er en vilje er der en vej!) og så ellers i gang med at grave.

Sådan så bedet ud før ... og jeg lover jer for at jorden var hård som sten, fyldt med min absolutte hadeplante Venca, tidsler, vildskud fra jordbær og gamle utilpassede roser! Men op kom det hele ... sammen med en masse snegle, bænkebidere, edderkopper og et par sommerfuglelarver!


Og nu ser det hele sådan ud:

5 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det lyder sørme som en god fridag sammen.

Betina Olesen sagde ...

Elsker at have ondt i snalketarmen, det er nu så hyggeligt med en ekstra fridag... ikke at det nogensinde sker ;-)

Uhh der er ikke noget bedre end børn og have... ja det skulle da lige være børn og vand...

ellers dejligt at se dig tilbage igen...

Hygge fra Betina

Anonym sagde ...

Sikken en dejlig (pjække)dag I har haft i dag ! Det ser flot ud, Jeres bed. Spændende at se det gro....hmmmm....du må tage billeder som planterne gror og så lave et lille album til Gustav !

Thanni sagde ...

Sådan en extra fridag er bare skøn ;)..he he kan lige se dig på cyklen ;D..
..og så glæder jeg mig da til at se flere billeder når der kommer gang i Gustavs solsikker og det hele :)

Heidi sagde ...

Hvor hyggelig en dag - og syntes det er lidt hyggeligt med sådan "sygdag" en sjælden gang - eller... det er nu man skal nyde inden skolestart ;o)