Om & af Børn

Gustav var lige blevet opmærksom på, at hans skoldkopper "sprang" eller at der gik hul på dem. Ved frokostbordet sagde han: "Mor, jeg skal altså ikke have noget at drikke mens jeg har skoldkopper!". Da jeg spurgte hvorfor, svarede han: "Jo, for så fiser al vandet jo bare ud af hullerne!" mens han pegede på de skoldkopper han havde på maven ...

mandag den 13. juli 2009

monday monday ....

Jah, så sidder jeg her mandag formiddag ... mærkelige billeder jeg har til jer idag ... lidt om farver, som normalt er unormale her i vores hjem hehe ...
Jeg fyldte jo 41 i lørdags. Det gik stille og roligt for sig, men jeg tillod mig dog at tage et lille selvportræt, som jeg egentlig har tænkt mig at scrappe (der findes ikke specielt mange billeder af mig selv :D )

Søndag lavede jeg en helt igennem lyserød lagkage, og mums hvor den smagte :p Gustav mente helt bestemt at den skulle være lyseblå - han viste mig sågar sine badetøfler og sagde, at det var den farve lagkagen skulle være. Han mente at vi var nødt til at lave en ny med det samme - hahaha. Men lyserød blev den - det er temmelig svært at lave blå jordbærcreme ikke?


Gustav er gået i sort! Først malede han sin racerbil sort - det kunne jeg godt forstå, for så kunne den jo blive kaldt det sorte lyn! Bagefter gik han i gang med sit modelfly ... "for så passer de sammen mor!" som han selv sagde. Jeg håber ikke min lille manse pludselig synes at alt skal være sort, for jeg elsker når han maler med blå, gule og røde farver ;o)


Raman har fået ny livret! Han stod og slikkede på den grønne oliven-håndsæbe på badeværelset! Det har jeg dog aldrig set en kat gøre før?


Og så er der lige sneget sig et billede af svampe ind ... Jeg aner ikke hvad det er for nogle, kun at de gror enkelte steder i haven. Jeg tænker, at det skyldes at vi har stubben af et gammelt japansk kirsebærtræ stående, og at det nok er dens rødder, der er ved at give helt op? Svampene er egentlig meget flotte, men er de mon giftige?


Tak fordi I kigger med - jeg håber I får en dejlig mandag allesammen :o)

3 kommentarer:

Kitt Belinda Poulsen sagde ...

Tillykke med dagen Tilte :o)

Thanni sagde ...

Altså hvor svært kan det nu være at lave badetøffel-blå jordbærcreme ?? ;p...og så ser den forresten lækker ud den lagkage :)

Heidi sagde ...

Stort tillykke med dagen ;o) altså den lagkage ser da for mums ud - også selvom den blev lyserød ha ha - men husk lige den nok ikk går næste gang (jeg har faktisk købt blå farve)

Rigtig god mandag til dig/jer ;O)