Om & af Børn

Gustav var lige blevet opmærksom på, at hans skoldkopper "sprang" eller at der gik hul på dem. Ved frokostbordet sagde han: "Mor, jeg skal altså ikke have noget at drikke mens jeg har skoldkopper!". Da jeg spurgte hvorfor, svarede han: "Jo, for så fiser al vandet jo bare ud af hullerne!" mens han pegede på de skoldkopper han havde på maven ...

onsdag den 15. oktober 2008

Dobbeltsyn

Igen idag har jeg oplevet, at Gustav har dobbeltsyn.

Selv om jeg jo ved, at det kan forekomme - især hos børn der har nystagmus og skeler - så bliver jeg lige overrasket hver gang ... og også en smule ked af det.

Vi sad og trommede ved morgenbordet, og Gustav fortalte mig hvordan jeg skulle gøre det: "Bare sådan her mor - med én hånd!". Så jeg gjorde som han viste mig, og så afbrød han mig og sagde: "Nej mor, ikke sådan som du gør med to hænder, bare sådan her med én hånd!" ... og jeg sad og trommede med kun én hånd!

Selv om det er trist at vide at han ind imellem ser dobbelt, så er det jo også meget rart at han selv er begyndt at give udtryk for, hvad han ser. Det har hele tiden været det store mysterium for mig: Hvad og hvordan ser han egentlig? ... nu ved jeg i hvert fald at han ind imellem ser dobbelt, og så kan vi jo tage højde for det :o)

Heldigvis er glassene i hans nye briller jo med forskellig styrke og skulle gerne korrigere hans skelen mere og mere så det forhåbentligt forsvinder med tiden ;o)

Ingen kommentarer: