Om & af Børn

Gustav var lige blevet opmærksom på, at hans skoldkopper "sprang" eller at der gik hul på dem. Ved frokostbordet sagde han: "Mor, jeg skal altså ikke have noget at drikke mens jeg har skoldkopper!". Da jeg spurgte hvorfor, svarede han: "Jo, for så fiser al vandet jo bare ud af hullerne!" mens han pegede på de skoldkopper han havde på maven ...

tirsdag den 23. december 2008

Vores Jul 2008 - 23. december

Glædelig Jul allesammen. Jeg håber I får nogle dejlige og rare juledage ;o)


Jeg fik lavet det LO jeg truede med den anden dag, og har også fået lavet lidt gavemærker til julegaverne. Farverne er lidt underlige men sådan er det jo, når man tager billederne om aftenen:


Her er Julen i år en lidt blandet fornøjelse.
Gustav glæder sig jo rigtig meget til juleaften og til at være sammen med sine kusiner, og til at julemanden kommer med gaver. Det er da bare så sødt, at jeg næsten ville ønske, at han aldrig kom til at miste sin tro på julemanden :D

Både Gustav og jeg er sløje. Gustav har halsbetændelse og jeg har mellemørebetændelse. Vi har begge fået penicillin, men da de ikke havde det vi "plejer" at få, var vi nødt til at få noget andet. Det kunne Gustav i første omgang ikke lige klare, så han har kastet op hele natten til idag. Jeg vil tro at jeg har nået at sove 3 timer sammenlagt - og jeg er stadig i gang med at kogevaske alt.

Nu sover han endelig, og hoster ikke hele tiden, så jeg håber vi får en rolig nat :o)

Jeg var ude på hospitalet og besøge min moster idag - hun har fået det værre og ligger nu passivt hen som følge af en calciumforgiftning og enten en svær lungebetændelse eller væske i lungerne. Samtidig forsvinder hendes blod stadigvæk, og lægerne kan ikke finde ud af, hvorfor eller hvorhen det forsvinder! Til gengæld er hendes nyrer så småt ved at komme i gang igen :o) Pyha, det er ikke rart. Jeg synes ikke hun fortjener at have det sådan - det er bare slet ikke fair.

Julen er også lavet lidt om i år. Vi skal til min bror juleaften som det hele tiden har været meningen, og juledag skal Gustav og jeg bare være hjemme. Det var meningen at han skulle fejre julen med sin far og hans familie, men den er aflyst i år. Nytårsaften skal han dog være hos sin far :o)

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Uha, sikken en jul. Her er der også sygdom i fmailien, det er bare rigtig uretfærdigt at det skal være sådan. God bedring til jer alle. Rigtig glædelig jul - trods alt. Juleknus

Pia sagde ...

Hvor er det synd for jer med alt den sygdom, håber I alligevel kan få en glædelig jul, tak for alle de søde kommentare på min blog, dem er jeg rigtig glad for.

Anonym sagde ...

Hvor er I dog uheldige, dig og Gustav. Håber penicillinen har hjulpet så I er friske/re i morgen !!! Sender også en tanke til din moster...håber at lægerne finder ud af, hvad der er galt og kan hjælpe hende ! Mange juleknus til dig og Gustav...håber I må få en dejlig jul :O)

Heidi sagde ...

ejj altså sikke en jul for jer to - det er da så synd for jer med sygdom hos jer og moster og så julen er aflyst hos hans far..

Jeg håber trodss alt at i får en rigtig god dag og aften og at i har det lidt bedre idag

Mange juleknus Heidi

Betina Olesen sagde ...

Kan godt forstå at du synes at tingene er rigtig trælse lige nu... det er da også uheldigt det hele... håber at i snart kommer ud på den rigtige side igen...

Håber at i på trods, må få en rigtig glædelig jul...

Hygge fra Bteina

Maribi sagde ...

Ååååh, stakkels Jer to, det er da surt med alt det sygdom i den søde tid.
Sikke noget med din moster, håber hun snart blver bedre:0)
Du og din familie ønskes en glædelig jul herfra mig.