Om & af Børn

Gustav var lige blevet opmærksom på, at hans skoldkopper "sprang" eller at der gik hul på dem. Ved frokostbordet sagde han: "Mor, jeg skal altså ikke have noget at drikke mens jeg har skoldkopper!". Da jeg spurgte hvorfor, svarede han: "Jo, for så fiser al vandet jo bare ud af hullerne!" mens han pegede på de skoldkopper han havde på maven ...

torsdag den 18. december 2008

Vores Jul 2008 - 18. december

Snork jeg er træt og flad idag. Har haft en rigtig hektisk dag på arbejdet ... godt der snart er lidt juledage at slappe af i :o)

Idag skal I lige høre nogle af Gustavs guldkorn om julen:

  • En aften i maj måned sad vi og spiste og snakkede om nogle skåle jeg engang har fået af min moster i fødselsdagsgave. Gustav udbrød glad: "Føs'das'gave. Så er der en julemand og så får man alle gaverne. Og så siger julemanden HO HO HOKUS POKUS!"
  • I september sad vi og snakkede om at det snart er jul, og Gustav var allerede dengang udmærket klar over, hvordan tingene hænger sammen, så han forklarede mig med et meget seriøst ansigtsudtryk: "Mor, til jul kommer nisserne ...... og rensdyr og rovdyr!"
  • Og så var der selvfølgelig den med redningskransen i sidste uge :D

1 kommentar:

Heidi sagde ...

ha ha ha hvor sød og sådan guldkorn giver så dejligt et smil ikk ;o)